Ortopedinen osteopaatti paljastaa yli 13 vuoden kokemuksella:

"Näin hoidat akuutin alaselkäkivun ja poistat kireyden sekä jäykkyyden alaselästäsi 15 minuutissa omassa olohuoneessasi."

 

Ilman särkylääkettä tai hierojaa!

KYLLÄ! HALUAN EROON SELKÄJUMEISTA!
 

Tiedän, tämä kuulostaa paljon luvatulta, mutta sadat ihmiset todistavat väitteen todeksi ja Ihan kohta kuulet miten se on mahdollista.

Tämä on sinulle joka et jaksa tai halua kahlata viikkoja kestävää valmennusta, vaan haluat apua selkäkipuusi välittömästi!

✅ Tässä valmennuksessa opit menetelmän miten saat inhottavat alaselän jumit ja kireydet auki 15 minuutissa omassa olohuoneessasi.

✅ Opit mitä pitää tehdä, kun akuutti noidannuoli iskee alaselkääsi.

✅ Opit miten pehmennät itse alaselän lihaksia tehokkaasti poistaen kireyden tunteen, lihasperäisen krampin ja noidannuolen.

✅ Opit tehokkaimmat alaselän avaavat ja liikkuvuutta lisäävät liikkeet.

✅ Teoriaosuudessa opit mitkä lihakset aiheuttavat sinunkin akuutin alaselkäkivun ja noidannuolen sekä niiden anatomisen kulkureitin ja pääsääntöisen tehtävän lannerangan liikkeissä.

Lisäksi...

Kattava tietopaketti iskiaksesta ja välilevyn pullistuman tutkimisesta ja kuntoutuksesta. Opit päättelemään milloin kyseessä saattaa olla pullistuma sekä miten se hoidetaan ja kuntoutetaan.

"Sain noidannuolen selkääni kun nostin muuttolaatikkoa. Kipu oli aivan kamala, enkä saanut edes kenkiä itse jalkaan. Tilasin ensiavun ja 15 minuutin ohjelman jälkeen selkä oli paljon parempi. Tein saman vielä seuraavana päivänä 2 kertaa ja kivut oli poissa."

-Jussi

"Minulla oli ollut inhottava kipu ja jäykkyys oikealla puolella alaselässä monta viikkoa. Tein ensiavun ohjeiden mukaan ja välittömästi selkä tuntui paremmalta ja seuraavana päivänä kipu ja jäykkyys oli poissa."

-Laura

"Kannattaako sinun kuunnella minua?"

Hei! Olen Iiro Nenonen, ortopedinen osteopaatti, urheiluhieroja ja personal trainer. Olen yli 13 vuotta tehnyt manuaalista käsittelyä, tutkinut, hoitanut ja kuntouttanut tuki- ja liikuntaelin ongelmia. Vastaanotollani on käynyt tuhansia ihmisiä ympäri maailman. Manuaalinen käsittely tarkoittaa lihasten ja nivelten käsittelyä hieromalla erilaisilla tekniikoilla, mobilisoimalla ja manipuloimalla.

"Kun on useita tuhansia jäykkiä selkiä käsitellyt, osaa erittäin hyvin sanoa miten niitä hoidetaan."

"Mitä eroa on akuutilla alaselkäkivulla ja jäykkyyden aiheuttamalla kivulla?"

 

Akuutti alaselkäkipu eli ns. noidannuoli, iskee yleensä silloin, kun sitä vähiten odottaa...

 

  • Nostettaessa lasta syliin, vihlaseva kipu tuntuu alaselässäsi.
  • Kenkiä laittaessa jalkaan ja kumartumisen jälkeen ylösnoustessa pistävä kipu pakottaa jäämään etukumara-asentoon ja joudut miettimään miten saat selän suoraksi tai edes laitettua toisen kengän vielä jalkaan.
  • Noustessasi aamulla sängystä tai illalla ylös sohvalta et tiedä olisiko eteenpäin meneminen helpompaa konttaamalla vai pienillä töpöttely askeleilla.

Yleensä ne ovat hyvin arkipäiväisiä ja helppoja liikkeitä, jolloin noidannuoli iskee. Ja tuntuu siltä, kuin joku tökkäisi puukon alaselkään.

Tällöin kysessä on akuutti alaselkäkipu eli kansankielellä "noidannuoli" tai lihaskramppi. Noidannuoli syntyy usein pienen, mutta varomattoman liikkeen seurauksena.

Tarkkaa määritelmää noidannuolen syntyyn on mahdoton antaa. Noidannuoli on kuitenkin oire eikä syy ja siihen liittyy liiallinen (joko äkillinen tai pitkäkestoinen) kuormitus verrattuna lihaksen sietokykyyn. Taustalla voi olla myös fasettilukko, lihaksen pieni venähdys, revähdys tai liian nopea venymis- ja supistumissykli.

Noidannuolen syntymiseen voi vaikuttaa sekä fyysiset että psykologiset tekijät (esim. uupumus tai väsymys) tai niiden yhdistelmä.

Kipuhermopäätteet aktivoituvat selässä ja keskushermosto reagoi (tai ylireagoi) syntyneeseen tilanteeseen jännittämällä ympärillä olevia lihaksia "suojaksi" ja tästä syntyy useasti ns. pakkoasento joka vetää rankaa tyypillisesti hieman etukenoon tai vinoon asentoon.

Tämä suoja-asento pyrkii estämään sinua liikuttamasta selkääsi, jotta emme aiheuttaisi lisää vahinkoa kudoksille ja pienikin liike aiheuttaa tuskaisen kivun.

Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?

Yleisin vastaus tähän on: Lepoa. Ja mielellään vuoteessa, liikkumatta.

Tämä on itseasiassa juuri se asia mitä EI pidä tehdä!

Hetkinen.. eikös keskushermosto jännitä lihaksia suojaksi, ettei pääsisi tulemaan lisää vahinkoa lihaksille, joten eikö olisi parempi "uskoa" ja olla liikkumatta?

Ei! Keskushermosto nimenomaan YLIREAGOI tilanteeseen ja aiheuttaa kipua. Sillä jos katsoisimme tilannetta kuvantamistutkimuksilla, esim. magneettikuvalla, kudoksista ei löytyisi merkkejä vauriosta joten miksi tarvitsisimme liikkumattomuutta vaurion paranemisen ajaksi jos vauriota ei ole ollenkaan?

Liikkumattomuudella vain vahvistamme keskushermoston lähettämiä signaaleja ja aiheutamme kivun pahenemista ja pitkittymistä tai jopa kroonistumista.

Liikkumisella lisäämme kudoksien aineenvaihduntaa ja verenkiertoa ja annamme keskushermostolle takaisinpäin viestiä, että "liikuttaminen ei ole paha asia" ja paraneminen nopeutuu.

MUTTA... liikkuminen ei voi olla mitä tahansa. Liiallinen ja väärä liike pahentaa asiaa ja liian vähäinen liike ei nopeuta paranemista.

Liikkeiden pitää olla alkuvaiheessa juuri oikeanlaisia, tarpeeksi kuormittavia ja nousujohteisia.

 

Mitä on jäykkyyden aiheuttama kipu?

 

Tämä saattaa altistaa noidannuolen syntymiseen, joten siksi se on yhtä tärkeää hoitaa.

Jäykkyyden aiheuttama kipu ei yleensä estä tekemistä, eikä se aiheuta ns. pakkoasentoja.

MUTTA... jäykkyyden aiheuttama kipu ilmenee useasti tekemisten jälkeen tai jopa sen aikana, mutta ei varsinaisesti estä tekemistä. Pidemmän ajan kuluessa tämä tilanne saattaa kuitenkin aiheuttaa isompia selkäongelmia. Myös tässä tapauksessa keskushermosto yrittää kertoa meille, että kaikki asiat eivät ole nyt kunnossa.

Liikuttamisen aikana, esim. pihatöissä, selkä ei juurikaan oireile tai oireilee lievästi ja paikallaan olon jälkeen liikkeelle lähteminen voi olla hieman kankeaa ja liikkeelle päästyä tilanne jälleen helpottuu.

Mistä tämä johtuu?

Liikuttamisen aikana kudokset saavat supistuessa ja venyessä aineenvaihduntaa ja verenkiertoa. Paikallaan ollessa aineenvaihdunta ja verenkierto vähentyy ja jo valmiiksi lyhentyneet ja jäykät lihakset lyhenevät entisestään.

Liikkeelle lähdössä lyhentyneet lihakset alkavat venyä vähän kuin kuminauha esim. selän eteentaivutuksen aikana jolloin ensimmäiset toistot ovat hieman kankeita kunnes aineenvaihdunta ja verenkierto jälleen lisääntyy ja lihas pääsee hetkellisesti toimimaan pidemmällä liikeradalla.

 

Mitä sinäkin olet todennäköisesti kokeillut tuloksetta, kun akuutti alaselkäkipu iskee tai selkä on jäykkä?

 

🆘 Ensimmäinen vaihtoehto on särkylääkepurkki... Tämä on nopea ja helppo konsti, mutta hetkellinen ja vain peittää kivun aiheuttajan.

🆘 Toinen vaihtoehto on venyttely... Netistä löytyy paljon eri ohjeita. Eri asia on, onko ne tehokkaita ja auttaako ne juuri sinua. Noidannuolessa lihas on lyhentynyt ja krampannut, kannattaako sitä lähteä staattisesti venyttämään ja "repimään" liikkeelle?

🆘 Kolmas vaihtoehto on hieronta... Hieronta maksaa joka kerta, siihen pitäisi varata aika ja itselle sopivaa hierojaa on vaikea löytää. Lisäksi väärin tehty käsittely vain pahentaa asiaa ja hierontapöydältä nouseminen saattaa tuntua todella tuskalliselta.

 

Tähän on olemassa myös paljon parempi, nopeampi ja tehokkaampi vaihtoehto! 

Alaselän ensiapu

"Näin hoidat itse akuutin alaselkäkivun ja poistat kireyden sekä jäykkyyden alaselästäsi 15 minuutissa omassa olohuoneessasi."

 

Mitä tämä valmennus sisältää?

 

✅ Kehittelemäni alaselän ensiavun, jolla hoidat akuutin alaselkäkivun (aka. noidannuolen) turvallisesti ja tehokkaasti omassa olohuoneessasi.

✅ Ohjeet miten hoidat jäykkyydestä aiheutuvan alaselkäkivun ja lisäät liikettä tehokkaasti alaselän ja lantion alueelle.

✅ Jokaisesta tekniikasta selkeät ja kattavat video-ohjeet joiden avulla osaat rakentaa itsellesi pika-avun jolla avaat selkäjumit jopa 4 minuutissa!

✅ Teoria ja anatomia osuudessa käydään läpi akuuttia alaselkäkipua ja noidannuolta aiheuttavia lihaksia, niiden anatomista kulkureittiä ja pääsääntöistä tehtävää lannerangan liikkeissä.

✅ Kattava tietopaketti iskiaksesta ja välilevyn pullistuman tutkimisesta ja kuntoutuksesta. Opit päättelemään milloin kyseessä saattaa olla pullistuma sekä miten se hoidetaan ja kuntoutetaan.

✅ Käytäntö osuudessa selkeät video-ohjeet jokaisesta liikkeestä ja opit mitkä ovat tehokkaimmat liikkeet alaselän ja lantion alueen kireyksiin ja miten pehmennät itse alaselän lihaksia tehokkaasti poistaen kireyden tunteen, lihasperäisen säryn ja krampin.

 

Lisäksi...

 

BONUS 1:

✅ Miten käsittelet foamrollerilla ja pallolla alaselkäsi ja lantion alueen lihaksia.

✅ 10 vinkkiä parempaan uneen.

 

BONUS 2:

✅ 10 yleistä myyttiä ja uskomusta alaselkäkivusta, jotka saattavat yllättää sinutkin:

1. Tarvitseeko kipua pelätä?

2. Uskaltaako kipeää selkää liikuttaa?

3. Löytyykö magneettikuvilla syy alaselkäkipuihin?

4. Onko jumissa oleva lihas aina kireä?

5. Voiko selkäkipu johtua heikoista syvistä vatsalihaksista?

6. Pitääkö aina nostaa selkä suorana?

7. Pitääkö aina istua hyvässä ryhdissä?

8. Erimittaisten jalkojen ja skolioosin vaikutus kipuihin.

9. Voiko joku olla pois paikoiltaan (nikama, si-nivel, lantio, fasettinivel)?

10. Tarkoittaako rappeuma selässä automaattisesti myös kipua?

 

Tämän kurssin jälkeen tiedät täsmälleen miten hoidat alaselkäsi kireyksiä itse, ilman että sinun tarvitsee laittaa rahaa ja aikaa hierojalla käyntiin.

Pääset 15 minuutissa eroon lihaskireyksien aiheuttamasta alaselkäkivustasi. Voit selkäjumien sijaan keskittyä sinulle mukaviin asioihin hampaiden kiristelyn sijasta.

 

✅ Materiaalit ovat käytössäsi koko loppuelämäsi.

“Miten voin luvata tämän auttavan sinua?"

Tähän menetelmään olen koonnut parhaiksi ja tehokkaimmiksi todetut itsehoito vinkit, jotka on helppo toteuttaa kotioloissa.

Olen käyttänyt 13+ vuotta ja kymmeniä tuhansia tunteja tuki- ja liikuntaelin vaivojen hoitamiseen ja huomannut mitkä asiat toimivat ja mitkä eivät.

Olen suunnitellut alaselän ensiapu menetelmän äärimmäisen yksinkertaiseksi, mutta mahdollisimman tehokkaaksi, jolloin kaikki pystyvät tekemään tämän.

 

15 minuutin alaselän ensiavun jälkeen...

 

  • Veri kiertää jälleen alaselässäsi ja kävely tuntuu kevyeltä
  • Alkava noidannuoli on tipotiessään
  • Alaselkä ja lantion alue tuntuu kevyen rennolta
  • Tunnet olevasi jälleen täynnä energiaa
  • Ryhtisi tuntuu suoremmalta

Ensiavun tekemiseen et tarvitse alan tietämystä tai aikaisempaa kokemusta.

Laitat vain videon pyörimään ja teet perässä. Materiaalit ovat käytössäsi pysyvästi.

Ja vielä paras osuus:

Tiedän, että ensiapu toimii, joten voin antaa sinulle 100% rahat takaisin tyytyväisyystakuun 30 päivän ajaksi!

Jos teet ohjeiden mukaan ja huomaat, että ensiavusta ei ole sinulle apua (mitä epäilen hyvin vahvasti), annan sinulle kaikki rahasi takaisin. Laitat vain viestiä minulle.

Valmennuksen hinta on nyt vain 59€

KYLLÄ! HALUAN EROON SELKÄJUMEISTA!

Nähdään valmennuksessa!

Iiro Nenonen

Ortopedinen osteopaatti, urheiluhieroja, personal trainer ja alaselkäkipujesi lopullinen poistaja

Muistutan vielä... takaan, että valmennukseni avulla alaselän kipusi helpottuvat - tai annan rahasi välittömästi takaisin! Sinulla ei siis ole mitään menetettävää, joten miksi et toimisi nyt?

Jos sinulla herää jotain kysyttävää, laita minulle viestiä [email protected]

 Usein kysytyt kysymykset: